http://www.bdta.pl/files/gimgs/th-24_bdta20.jpg
http://www.bdta.pl/files/gimgs/th-24_P1140170.jpg

BDTA XX / 25.01.2014 / CDr [93]
URINATORIUM to przedsięwzięcie mające na celu poszukiwanie, badanie i obróbkę dźwięków, które można uznać za metaboliczny odpad życia i działalności ludzkiej. Sporadycznie włączane są w ten system zjawiska sonoryczne ze środowiska, w którym znajduje się człowiek, co jest uznawane za nieuchronną konsekwencję pierwszego założenia. Cel tych poszukiwań jest przede wszystkim poznawczy, jednak rezultaty pracy, produkcje dźwiękowe mogą być odbierane estetycznie - jako muzyka.

Inicjatywa ta realizowana jest od 2005 roku przez Huberta Wińczyka (H. Urinator) i/lub Alberta Schablacka. Ze względu na stan zdrowia Alberta w występach na żywo bierze udział jedynie H. Urinator. Jest on członkiem elektro-akustycznego zespołu kakofoNIKT. Podczas występów wykorzystuje narzędzia, odpadki z metalu i tworzyw sztucznych, generator akustyczny, nagrania terenowe, dyktafony, własny głos, mikrofony kontaktowe, radyjka, dziecięce instrumenty, efekty gitarowe. Na etapie rejestracji, badań i produkcji wykorzystane są: MD recorder, dyktafony, loop station, magnetofon szpulowy, archiwalne nagrania radiowe/tv oraz komputer.

CDR wydany w nakładzie 93 egzemplarzy opakowanych w sitodrukowaną ręcznie okładkę.

BDTA XX / 25.01.2014 / CDr [93]
URINATORIUM aims to seek, examine and process sounds that may be considered metabolic wastes of life and human activity. Occasionally, sonoric phenomena from human surroundings are included in the system, which is thought to be an inevitable consequence of the first premise. The aim of the experiments is mainly cognitive, however the resulting sound productions may be perceived in aesthetic categories as music.

This endeavour was undertaken in 2005 by Hubert Wińczyk (H. Urinator) and/or Albert Schablack. Due to Albert's health condition, only H. Urinator takes part in live performances. He is a member of an electro-acoustic band, kakofoNIKT. In his performances, H. Urinator uses tools, metal and plastic scraps, sine-wave tone generator, field recordings, dictaphones, his own (uh)human voice, contact microphones, radios, toy instruments for children and guitar pedal effects. During the recording stage, he works with MD recorder, dictaphones, loop station, reel-to-reel tape recorder, archive radio recordings and computer with various software.

This CDr is released in limited edition of 93. Each copy comes with a screenprinted cover.